NEDAN HAR VI SAMLAT — OCH BESVARAT — NÅGRA AV DE VANLIGASTE FRÅGORNA VI FÅR

 


HUR LÅNG ÄR ER LEVERANSTID?

Vi sätter en ära i att hantera våra beställningar så snabbt som möjligt. Men, vi har bränt oss alltför många gånger på att skicka ut artiklarna innan betalningen inkommit. Därför postar vi numera normalt bara beställningar först sedan betalningen finns inne på vårt konto, på banken eller Paypal. Därefter färdas försändelsen precis så fort som Postnord — och deras underleverantörer — finner lämpligt. Inom Sverige innebär det i bästa fall 1-3 arbetsdagars leveranstid från det att betalningen nått oss.

 


KAN MAN BESTÄLLA ARTIKLAR AV ER SOM NI INTE VERKAR HA i LAGER?

Javisst kan man det! Ganska många gör redan det. Vissa saker kan det dock ibland vara långa leveranstider på, så var ute i god tid!!. För dyrare artiklar (t.ex. specialbeställda äkta ikoner, eller riktigt stora krubbfigurer) kräver vi normalt halva slutsumman i handpenning innan vi gör beställningar hos våra leverantörer.

 


HUR BERÄKNAS ER FRAKTKOSTNAD EGENTLIGEN?

Det butikssystem som vår nätbutik använder sig av har en automatiskförenklad beräkningsmetod för fraktkostnaden som inte bygger på vare sig antal, vikt eller volym. Den baseras istället på vilka typer av artiklar som ligger i varukorgen. Vare sig man köper 1 eller 10 ex av en viss artikel (eller artikeltyp), så får man allså ändå samma fraktkostnad. Denna beräkningsmetod medför att det ofta blir lönsamt att handla flera saker samtidigt, eftersom man då ofta kommer att få en klart lägre totalkostnad per artikel (= styckpris + andel av frakten).

 


VARFÖR VILL NI VETA MITT TELEFONNUMMER OCH MIN MEJL-ADRESS?

Framför allt för att vi måste kunna kontanta dig om något problem skulle uppstå med din beställning.

 


SKULLE VÅR FÖRSAMLINGS BOKBORD T.EX. KUNNA "PRENUMERA" PÅ VISSA TYPER AV ”KRISTNA BÖCKER OCH KATOLSLA PRYLAR”  FRÅN ER?

Javisst! Be den som är ansvarig för bokbordet att kontakta oss, så hittar vi en lösning som passar bra för båda parter.